Connect with us

on

2015

KIYIKÖY GEZİSİ

İstanbul’dan çok fazla uzaklaşmadan İstanbul’un yoğunluğundan uzaklaşmak, yoğun ama akıcı olmayan trafikten kurtulmak, ruhu dinlendirmek, güzel bir kahvaltı yaparak, sessiz, sakin bir balıkçı köyünde vakit geçirmek ve tabi bizim gibi fotoğraf çekmeyi severler için gidilebilecek yer ararken karşımıza Kıyıköy çıktı.

Kıyıköy’e dura kalka yaklaşık 3 saatlik bir yolculuk ile vardık. Kıyıköy’ün bilinen en eski adı Salmydessos, anlamı da ‘’Pırıltılı, kutsal, güzel yer”. Antik kale kapısından geçerek Kıyıköy’e girip yolun sonuna kadar devam ettiğimizde uçsuz bucaksız denize ulaştık .

Bir de bu manzara karşısında zaman meffumu olmadan bir güzel kahvalttı ettik ki sormayın, serotonin tavan yaptı.

Kahvaltıyı, internette yaptığımız araştırmalar sonucu sahile hakim konumda olan Marina Cafe de yaptık. http://www.kiyikoy.gen.tr/kiyikoy-marina-cafe-restorantDeniz ile bir derenin yan yana estetik fotoğraflar verdiğini görünce ayrı bir sevdik buraları.

Kahvaltımızı yapıp biraz etrafta gezindikten sonra sonra otelimize gidip biraz dinlendik. Otelimiz http://www.kiyikoymarina.com/  rahat, temiz ve çok konforluydu. Her odaya farklı bir isim verilmişti ve biz mor renk yatak örtülü ODA SELVEZ’i seçtik. Biraz dinlenip otelimizi dolaştıktan sahile doğru yürümeye başladık.

Plaja çok uzak yerde olmayan Ayanikola Manastırı’na gittik. Kayalar oyularak inşa edilmiş manastır, kaya kiliselerinin güzel örneklerinden biri fakat Türkiye’deki birçok tarihi eser gibi epey tahribat görmüş. İçerisi karanlık olduğundan çok net olmasa da birkaç kare fotoğraf çekebildik .

Kıyıköy geçimini balıkçılıkla kazanıyor. Kıyıköy’ün her iki yanından akan Pabuç ve Kazan derelerini kesen koyun bir yanı deniz öteki yanı dere.

Bu güzel manzarayı doyunca seyredilmek adına Kartal Çay Bahçesi’nde oturduk.

Ruhu dinlendirdik, açlığımızı giderdik, fotoğraf çektik ve akşam üzerine doğru otelimize gittik.

Otelimizde akşam canlı müzik olduğunu öğrenince çok memnun olduk. Otelin yemek bölümü en üst katta olduğundan güzel manzara var, sevdiğimiz insanlar yanımızda ve gayet güzel bir ses/ müzik eşliğinde yenilen yemek. Hep birlikte çok eğlenceli bir akşam geçirdik.

Ertesi gün doyurucu ve lezzetli kahvaltımızın ardından yola revan olduk.

Kıyıköy sakin bir hafta sonu geçirmek için ideal bir yer. Kısa bir kaçamak yeri arıyorsanız ilk gideceğiz  adresler arasında Kıyıköy’de olsun.

İyi gezmeler olsun.

Gidilecek yollar, okunacak kitaplar, izlenecek filmler sınırsız ve ucu açık. Nefes alacağımız sayı bile belli dedik. Başladık gezmeye, okumaya, gözlemlemeye… Gezdikçe çoğaldık, okudukça bilinçlendik ve izleyip, gözlemledikçe çevremizde devasa olarak nitelenen sorunları, sıkıntıları !!! minnacık görmeye başladık ve sonuç olarak birlikte huzur bulduk. İnsan bu zamanda başka ne ister ki ! Dünya ne büyük biz insanlar ne kadar küçük demeye ara vermeden devam ettik. Kim bilir hayatımızın sonuna kadar daha ne kadar çok söyleyeceğiz. Franz Kafka ne kadar güzel demiş. ‘’Ölümün olduğu bu dünyada, hiçbir şey çok da ciddi değildir aslında."Öncelikle sağlığımızın değerini bilip, kendimize iyi davranalım ve yatırım yapalım. Geze, göre ne tür yaşamlar varmış tanıklık edelim. Hayatınızı istediğiniz şekilde yaşamanız dileğiyle.Mutlu ve her zaman umutlu kalın .

Continue Reading
Click to comment

You must be logged in to post a comment Login