Connect with us

Karadağ (Montenegro) Gezimiz

Published

on

Adriyatik Denizi kenarında, istediğinizde tarihin içinde olacağınız, istediğinizde dağların karşısında deniz tatilini yapacağınız, gece hayatının rengarenk olduğu, yakın mesafede ve vizesiz Karadağ ( Montenegro) tatilimizi anlatmaya başlayalım.

Gideceğimiz ülkenin öncelikle tarihi olmak üzere doğal güzelliklerini araştırmayı seviyoruz. Bu, ülkenin tarihi ve doğal güzelliklerini değerlendirirken nereden beslendiklerini anlamamıza yardımcı oluyor. O zaman hemen ülkenin tarihinden çok kısa bahsedelim ki sonrasında nereleri gördük sırasıyla anlatalım. Yüzlerce yıl Osmanlı İmparatorluğu’nun egemenliği altında kalan Karadağ, Sovyetler Birliği döneminde Yugoslavya’nın altı cumhuriyetinden biri iken Yugoslavya’nın parçalanmasının ardından Sırbistan-Karadağ olarak anılmış. Ardından 2006 yılında yapılan referandum ile Sırbistan’dan ayrılarak bağımsızlığını kazanan bir ülke olarak yoluna devam etmiş. Çok genç bir ülke olan Karadağ, tarihi ve eşsiz güzelliği nedeni ile UNESCO tarafından da koruma altına alınan şehirleri, liman kentleri, Sveti Stefan gibi ada ve turistlerce pek bir rağbet gören şehirleri ile gezilip görülmeye değer bir Balkan ülkesi.

Yolculuk başlasın … İsmini Karadağ’ın başkenti Podgorica’dan alan havalimanına inişimiz yaklaşık 2 saat kadar sürdü. Valizlerimizi aldıktan sonra yaklaşık 1 saatlik otobüs yolculuğumuzun ardından eski yerleşim yerlerinden birisi olan ve en çok ismini duyduğumuz Budva’ya ulaştık. Burada gördüğümüz yerler Sveti Stefan, ünlü Dans Eden Kız Heykeli, St Sava’s Church  ve Stari Grad ( Eski Şehir ) oldu.

Old Town (Eski Şehir) labirent şeklinde uzayan dar sokaklar boyunca sıralanan tarihi binaların, kiliselerin, göze şirin görünen evlerin, çeşitli restoran ve kafelerin bulunduğu, kaybolmak istenilecek güzel bir bölge. Deniz keyfi dışında şehrin tarihi yapılarını da ziyaret ederek güzel kareler yakalamak isterseniz bence bu bölge en uygun yer. Kapılar, pencereler, labirent içindeymiş hissi veren sokaklar ve azımsanamayacak bir kalabalık. Biz gittiğimizde bir an sağanak yağmur yağdı ve herkes ilk bulduğu kafeye girdi. Biz de hediyelik eşya almak için bunu fırsat bildik. Yağmur çok kısa sürdü. Sokaklar dolana kadar biz de keyif içinde fotoğraflarımızı çekebildik.

Budva’da en çok fotoğraf çekilen yer olan Deniz Kızı Heykeli’ne doğru yürümeye başladık. Bu heykelin olduğu nokta ve çevresi turistler tarafından en çok ziyaret edilen yerlerin başında geliyor ki bunu biz de yolumuz üzerindeki kalabalık ile deneyimledik. Rivayet odur ki, bu heykel burada boğulan bir kızı simgeliyormuş. Ama gerçek olan şu ki, eğer kalabalıktan fırsat bulabilirseniz Old Town manzarasını da kareye alarak çok güzel kareler yakalayabilirsiniz. Bunun dışında arkanızda kalan kayalık alanların oluşturduğu görsel şöleni de es geçmeyin deriz. Kayalık alana biraz tırmanarak çok güzel kareler elde edebilirsiniz.

Ülke dağlık bir bölgede yer aldığından haliyle sahil şeritleri de genel olarak kayalıklardan ve taşlıklardan oluşuyor. Açıkçası ince kum sahilleri olan yerleri sevdiğimizden ve burada denize girerken akrobatik hareketler yaparak denizde ilerlenebildiğinden bu sahiller pek hoşumuza gitmedi.

Sabah erkenden yola çıktığımızdan ve gün sonu yavaş yavaş geldiğinden otelimize doğru yola koyulduk. https://www.booking.com/hotel/me/slovenska-plaza.tr.html Otelimizin bulunduğu alan merkezde, yeşillikler içinde ve farklı konsept binaları içinde barındıran binalar bütünüydü. Benim için en güzeli ise otelin odalarının temiz, sade ve rengarenk olmasıydı. Renk seven insana renkli bir şeyler göster mutlu olsun.

Güzel bir uykunun ardından sabah kahvaltısı yaptık. Otelimiz sahile yürüyüş mesafesinde olduğundan sabah yürüyüşümüzü de tamamlayıp sahilden tekne ile kısa süre içinde Budva’nın Hawai  Adası’na gittik. Adanın bir tarafı Old Town manzarasına sahip. Bilginiz olsun denize girmek için yine taş ve kayalar üzerinde keklik gibi sekmek gerekiyor.

Hawai Adası’nda keyifli vakit geçirdikten sonra Budva’ya geri döndük ve bizim gibi turistlerin uğrak yeri olan Sveti Stefan’ı görmeye gittik. Budva merkeze 5 km kadar yakın mesafede yer alan Sveti Stefan için Adriyatik kıyısında yer alan bir ada otel diyebiliriz. Google’dan edindiğimiz bilgilere göre önceleri kara ile bağlantısı olmayan, 19.yy da 400 kadar kişinin yaşadığı, etrafı surlarla çevrili, zaman zaman savunma ve sığınma yeri olarak kullanılmış, 1960’lı yıllara kadar balıkçı köyü olarak bilinen, Tito zamanında ise köylülerin karaya taşınarak zenginlerin özel tatil yerlerinden biri haline getirilmiş bir bölge burası. Yugoslavya’nın parçalanmasının ardından 30 yıl için kiraya verilerek restorasyon gördükten sonra 50 odalı ve 8 süitli 5 yıldızlı bir otel olarak hizmet vermeye başlamış. Birçok ünlü simayı konuk eden bu ada otelin içini günümüzde sadece otel müşterileri gezebiliyor. Otel müşterisi değil iseniz otel ziyaretçi almıyor ancak otelin yan tarafında yer alan plajdan yararlana biliyorsunuz.

Budva merkeze dönerek yemeğimizi yiyip, akşam Old Town sokak aralarında dolaştıktan, canlı müzik dinleyip keyif yaptıktan sonra otelimize geri dönerek bir güzel dinlendik. Sabah kahvaltımızın ardından küçük bir sahil kenti olan ve Kotor’a yakın mesafede bulunan Tivat’a doğru yola çıktık. Buradaki liman fazlaca lüks yat ve tekneye ev sahipliği yaptığından burası için yüksek gelir grubunda yer alan insanlara hitap eden bir yer diyebiliriz. Sanki burada gökyüzü bile başka parlak geldi birden 🙂 Tivat marinası çevresinde dolaştığımızda lüks yolcu gemileri, lüks oteller, kafeler, butikler ve oteller ile karşılaştık. Dolayısı ile buraya geldiğinizde bir kafede oturduğunuzda, Budva da ödediğiniz tutarların yaklaşık 2 katı kadar bir tutarda para harcayabileceğinizi buraya not düşelim.

Sırada biz gezentiler için Kotor şehri var. Tarihi ve mimari eserler açısından önemli bir yere sahip olan şehir 1979 yılından itibaren UNESCO‘nun Dünya Mirası Listesinde yer alıyor. Şehirde Old Town yani kalenin içinde kalan bölgede yok yok diyebiliriz; taş binalar, tarihi ve şirin evler, katedral, saat kulesi, Deniz Müzesi, tiyatro binası, güzel fotoğraf kareleri almanızı sağlayacak daracık sokaklar… Şehrin tam karşında ise görsel olarak hoşunuza gidecek yapay adayı da göreceksiniz. Şehri kuşbakışı seyretmek için Kotor Kalesi’ne de çıkabilirdi ancak bizim vaktimiz kısıtlı olduğundan kaleye çıkamadık ama ara sokaklarda gezmekte keyif verici oldu.

Kotar’a yakın mesafede bulunan Perast’a doğru yola koyulduk. Sanırım bu gezimiz içinde benim en sevdiğim yer burası oldu diyebilirim. Burası da Kotor gibi Unesco Dünya Mirası listesine eklenmiş. Öncelikle çok küçük bir yer olduğunu söyleyebiliriz. Burada gezip dolaşmak kısa sürebilir (Müze, kilise) ancak insan denize karşı oturup zaman dursun ve kimse size dokunmasın hissiyatını yaşıyor.

Şöyle bir denize bakayım dediğinizde Perast kıyısının biraz açığında St.George ve Lady of the Rocks (Kayaların Leydisi) adalarını göreceksiniz. Rehberimizin verdiği bilgiye göre St.George Adası 12.yy’da yapılma bir manastır barındıran doğal bir ada iken, Our Lady of Rocks adası şapel barındıran yapay bir adaymış. Yapay ya da doğal olsun kıyı şeridinden baktığınızda güzel görsel sundukları kesin. St. George Adası ziyarete kapalı iken diğer ada ziyaret açık ve sahilden kalkan botlarla oraya gidilebiliyor.

Sırada Sveti Nikola Kilisesi ya da diğer adıyla Çan Kulesi var. 17.yüzyılın ilk çeyreğinde yapılmış olan bu kilisenin merdivenlerinden çıkarak Perast manzarısını güzelce fotoğrafladık. Gezi grubumuzda olanların çoğu yemek yiyerek vakitlerini harcadılar ki sonra gezmeleri için vakit kalmadı. Bence önce gezmeli sonra yemek yemeliydiler. Mideleri doldu ama ruhları buradan ne yazık ki aç olarak dönmek zorunda kaldı.

Ertesi gün tekne ile Skadar Gölü’ne gittik. Sağlı sollu sazlıklar içinde nilüfer çiçekleri arasında salına salına giderken yeşil ve mavinin tonları çok güzel kareler verdi bizlere 🙂 Göl kenarında bir yerde durduk ve nefis göl manzarası karşısında balıklarımızı afiyetle yedik.

Gölde ki keyifli gezintimizin ardından otelimize geri döndük ve akşam yemeğimizin ardından ertesi gün yola çıkacağımızdan valizlerimizi toparladık. Budva da kaldığımız günlerin gecelerinde dışarıya çıktığımızda her yerde müzik, eğlence, dans vardı. Gündüzü ayrı güzel gecesi ayrı güzel yerlerden birisi:)

Vizesiz olması, ülkemize yakın mesafede bulunması, deniz tatili isteyen içinde, kültür turu isteyen içinde, gece hayatı renkli olsun diyen içinde kesinlikle bir şeyler bulabileceği, havası güzel, eğlencesi güzel keyifli bir ülke burası. En kısa zamanda ziyaret etmeniz dileğiyle.

Gidilecek yollar, okunacak kitaplar, izlenecek filmler sınırsız ve ucu açık. Nefes alacağımız sayı bile belli dedik. Başladık gezmeye, okumaya, gözlemlemeye… Gezdikçe çoğaldık, okudukça bilinçlendik ve izleyip, gözlemledikçe çevremizde devasa olarak nitelenen sorunları, sıkıntıları !!! minnacık görmeye başladık ve sonuç olarak birlikte huzur bulduk. İnsan bu zamanda başka ne ister ki ! Dünya ne büyük biz insanlar ne kadar küçük demeye ara vermeden devam ettik. Kim bilir hayatımızın sonuna kadar daha ne kadar çok söyleyeceğiz. Franz Kafka ne kadar güzel demiş. ‘’Ölümün olduğu bu dünyada, hiçbir şey çok da ciddi değildir aslında."Öncelikle sağlığımızın değerini bilip, kendimize iyi davranalım ve yatırım yapalım. Geze, göre ne tür yaşamlar varmış tanıklık edelim. Hayatınızı istediğiniz şekilde yaşamanız dileğiyle.Mutlu ve her zaman umutlu kalın .