Connect with us

İzmir Şirince Köyü ve Çamlık Buharlı Lokomotif Müzesi Gezimiz

Published

on

Seferihisar-Sığacık-Teos Antik Gezimiz sonrası eve doğru yola koyulduk ancak yolumuzun üzerinde yemek yiyeceğimiz bir yer arayışına girince çok da uzak olmayan Şirince Köyü’nü ziyaret edelim dedik.

Seferihisar-Sığacık-Teos Antik gezi notlarımıza aşağıdaki linkten ulaşabilirsiniz.

Seferihisar-Sığacık-Teos Antik Kenti Gezimiz

Şirince, şirinliğini insan yoğunluğu nedeniyle kaybetme noktasına gelmiş bir köy. Ticaret ve insan yoğunluğu maalesef bu tür yerlerin dokusunu zamanla bozuyor.

Neyse biz önce açlığımızı nasıl doyururuz diye mekan arayışına girdik ki buraya gelince gözleme ve yayık ayranı içmeden olmaz dedik.

Gözümüze kestirdiğimiz bir gözleme evine girip teyzelerin yaptığı, peynirli, patatesli, otlu gözlemelerin ve yayık ayranının tadına baktık. Üstüne de çayımızı içip biraz dinlendikten sonra sokak aralarında (sokak dediğimize bakmayın küçük aralıklardan bahsediyoruz) ilerlemeye başladık. Küçük bir tavsiye, rahat bir ayakkabı giymekte fayda var ki yokuş yukarı çıkacaksınız.

Köye araç girmesi yasak. Yasak olmasaydı da dar sokaklar arasında gezinmek en güzeli. Şirince de neler göreceğiz derseniz tüm köy diye cevap vermek en doğrusu. Fotoğraf severler için değişik açılardan fotoğraf çekmek, ruhu ve bedeni dinlendirmek, köy ürünlerini tatmak, şarap almak yapılacaklar listesinde.

Dar sokaklardan tepeye doğru çıkınca bizi çeşmeli bir avlu içinde yer alan St. John Kilisesi karşılıyor. Restorasyon çalışmaları hala devam ediyor. Kilisenin içi boş, bir şey yer almıyor.

Kilise kapısının önünde yer alan ve ortasında Meryem Ana Heykeli bulunan küçük havuza, ziyarete gelenler tarafından dilek dilenerek madeni para atılıyor.

Avlu içinde bir kafeterya bulunuyor. Manzara fotoğrafı çekmek için oturup bir çay söyledik.

Köy turumuzun sonunda magnetlerimizi, hediyelik eşyalarımızı ve şaraplarımızı alarak yola düştük.

Sıra da çok fazla bilinmeyen, bilinmediği içinde kalabalık olmayan ancak bir o kadar güzel olan Çamlık Buharlı Lokomotif Müzesi’ne gittik. (Adres: Çamlık Köyü, Selçuk/İzmir)

Çamlık Açık Hava Buharlı Lokomotif Müzesi demir yolu ve kara yolu ile Selçuk’a 7 km uzaklıkta. Müze olarak 1991 yılında ziyarete açılmış.

Atatürk 1937 yılında Beyaz Tren ile geldiği Çamlık da bir gece konaklamış ve bu nedenle müzede Atatürk’ün kullandığı vagonlardan biri de sergileniyor.

Müzede İsveç, Çekoslavak, Amerikan, Fransız, İngiliz ve Alman yapımı 30 adet buharlı lokomotif bulunuyor.

l

İzmir’e yolunuz düşerse bu açık hava müzesini destek amaçlı da olsa ziyaret edebilirsiniz. Özellikle fotoğraf  çekmeyi severler için çok güzel bir çalışma alanı olur.

Dönüş vakti geldi ve biz yine yola revan olduk.

Sizin de güzel ve eğlenceli geçen gezileriniz olsun.

Gidilecek yollar, okunacak kitaplar, izlenecek filmler sınırsız ve ucu açık. Nefes alacağımız sayı bile belli dedik. Başladık gezmeye, okumaya, gözlemlemeye… Gezdikçe çoğaldık, okudukça bilinçlendik ve izleyip, gözlemledikçe çevremizde devasa olarak nitelenen sorunları, sıkıntıları !!! minnacık görmeye başladık ve sonuç olarak birlikte huzur bulduk. İnsan bu zamanda başka ne ister ki ! Dünya ne büyük biz insanlar ne kadar küçük demeye ara vermeden devam ettik. Kim bilir hayatımızın sonuna kadar daha ne kadar çok söyleyeceğiz. Franz Kafka ne kadar güzel demiş. ‘’Ölümün olduğu bu dünyada, hiçbir şey çok da ciddi değildir aslında."Öncelikle sağlığımızın değerini bilip, kendimize iyi davranalım ve yatırım yapalım. Geze, göre ne tür yaşamlar varmış tanıklık edelim. Hayatınızı istediğiniz şekilde yaşamanız dileğiyle.Mutlu ve her zaman umutlu kalın .